Nazwa usługi: IN-1 Informacja o nieruchomościach i obiektach budowlanych - Ministerstwo Finansów
   
Miejsce załatwienia sprawy:

Urząd Miasta Pionki
aleja Jana Pawła II 15
26-670 Pionki
tel. 48 341 42 00

   
Wymagane dokumenty:
  • IN-1 Informacja o nieruchomościach i obiektach budowlanych
  • ZIN-1 Załącznik do informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych - dane o przedmiotach opodatkowania podlegających opodatkowaniu
  • ZIN-2 Załącznik do informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych - dane o przedmiotach opodatkowania zwolnionych z opodatkowania
  • ZIN-3 Załącznik do informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych - dane pozostałych podatników
   
Sposób załatwienia sprawy: Realizacja obowiązku podatkowego w podatku od nieruchomości
   
Opłaty:

Zgodnie z uchwałą Rady Miasta Pionki

Brak

   
Czas załatwienia sprawy: Osoby fizyczne są obowiązane złożyć właściwemu organowi podatkowemu informację o nieruchomościach i obiektach budowlanych, sporządzoną na formularzu według ustalonego wzoru, w terminie 14 dni od dnia wystąpienia okoliczności uzasadniających powstanie albo wygaśnięcie obowiązku podatkowego w zakresie podatku od nieruchomości lub od dnia zmiany, która nastąpiła w trakcie roku podatkowego mającej wpływ na wysokość opodatkowania w tym roku, a w szczególności zmiana sposobu wykorzystywania przedmiotu opodatkowania lub jego części.
   
Podstawa prawna: Ustawa
z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1170)
- Art. 6 ust. 3
- Art. 6 ust. 6
   
Formularz elektroniczny: IN-1 Informacja o nieruchomościach i obiektach budowlanych - Ministerstwo Finansów